Centrum Psychologiczne Harmonia oferuje szeroki zestaw testów psychologicznych i możliwość diagnozy psychologicznej, które pomagają naszym pacjentom zrozumieć siebie, radzić sobie z trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi, oraz uzyskać konkretne wsparcie i terapie dostosowane do ich potrzeb. Nasza praktyka to miejsce, w którym profesjonalni psychologowie przeprowadzają testy w oparciu o standardy diagnozy psychologicznej sugerowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, a wszystkie używane przez nas testy psychologiczne dostosowane są pod normę polską, certyfikowane przez PTP.
Dlaczego Warto Podjąć Testy i Diagnozę Psychologiczną:
Aby zrozumieć własne trudności i problemy: Testy psychologiczne pomagają zidentyfikować i zrozumieć źródła trudności emocjonalnych, zachowań problematycznych czy zaburzeń psychicznych.
Ze względu na indywidualne podejście do klienta: Diagnoza psychologiczna pozwala na stworzenie spersonalizowanego planu terapeutycznego, dostosowanego do konkretnych potrzeb pacjenta.
Możliwość dostarczenia kierunku: Testy pomagają pacjentom zrozumieć, dlaczego odczuwają pewne emocje czy zachowują się w określony sposób, co może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy nad sobą.
Rozwiązanie zagadnień zdrowia psychicznego: Diagnoza jest często pierwszym krokiem w procesie rozwiązania problemów zdrowia psychicznego, co pozwala na podjęcie skutecznej terapii.
Badania Ustrukturalizowane: Nasze testy psychologiczne są ustrukturalizowane i oparte na międzynarodowych standardach oraz polskich normach co zapewnia rzetelność i wiarygodność wyników.
Certyfikowane przez PTP: Nasze testy są certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, co oznacza, że są dostosowane do polskich realiów i norm.
Profesjonalna Diagnoza: Nasi doświadczeni psychologowie posiadają specjalistyczną wiedzę i umiejętności, aby dokładnie zdiagnozować problemy i zaplanować odpowiednie interwencje.
Diagnoza psychologiczna i testy stanowią kluczowy krok w procesie poprawy zdrowia psychicznego i emocjonalnego. Pozwala to na precyzyjne zrozumienie problemów oraz na wybór odpowiednich strategii terapeutycznych. Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc na tej drodze do zdrowia i dobrobytu emocjonalnego.
Co badamy ?
ADOS- 2
Wykorzystywany w diagnozowaniu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Narzędzie obejmuje zestaw prób prowokujących osobę badaną do określonych zachowań społecznych, co umożliwia obserwowanie jej w trakcie naturalnie przebiegającej interakcji z badającym. Wymaga posługiwania się wystandaryzowanym zestawem pomocy i kierowania się ściśle zdefiniowanymi kryteriami oceny, ale procedurę badania charakteryzuje znaczny stopień elastyczności. Składa się z pięciu modułów (wersji) przeznaczonych dla badanych różniących się wiekiem i poziomem rozwoju ekspresji językowej. Na podstawie obserwacji diagnosta ocenia różne aspekty zachowania, reprezentujące pięć kategorii: Język i komunikacja, Wzajemność w interakcjach społecznych, Zabawa/Wyobraźnia, Zachowania stereotypowe i sztywne zainteresowania, Inne zachowania odbiegające od normy. Oprócz danych jakościowych w efekcie badania uzyskuje się wyniki ilościowe w dwu skalach: Afekt społeczny oraz Ograniczone i powtarzane zachowanie, a także wynik całkowity. Porównanie tego wyniku z odpowiednim dla danego modułu progiem odsiewowym pozwala na określenie, czy zachowanie badanego wskazuje, czy nie wskazuje na zaburzenia ze spektrum autyzmu, a w przypadku najmłodszych badanych (w wieku poniżej 31 miesięcy) – na określenie stopnia, w jakim zachowanie dziecka budzi niepokój.
Conners 3
Służy do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących, takich jak zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze. Diagnoza obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka, umożliwiając analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów dziecka.
MMPI-2
MMPI-2 jest samoopisowym kwestionariuszem osobowości. MMPI®-2 stosuje się przede wszystkim w diagnozie klinicznej do oceny osobowości i zaburzeń psychicznych.
Stanfort Binet- 5
SB5 to powszechnie stosowany na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze. Test odpowiedni dla badanych w wieku od 2 lat (w tym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną). Testy oparty jest o najbardziej aktualną teorię inteligencji CHC. Niewerbalna skala IQ opiera się na pięciu niewerbalnych podskalach odnoszących się do każdego z pięciu czynników poznawczych badanych za pomocą SB5 (Rozumowanie płynne, Wiedza, Rozumowanie ilościowe, Przetwarzanie wzrokowo- przestrzenne, Pamięć robocza). Używa się jej do diagnozy osób słabosłyszących, a także osób z zaburzeniami komunikacji, autyzmem, trudnościami w nauce, poważnym uszkodzeniem mózgu, władających językiem polskim w sposób ograniczony z powodu pochodzenia, oraz w przypadku afazji lub udaru, które negatywnie wpływają na zdolności językowe jednostki.
Testy badające specyficzne trudności szkolne:
Badanie gotowości szkolnych dzieci pięcio- i sześcioletnich:
Bateria przeznaczona jest do wstępnej psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przesiewowej rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: funkcje wzrokowo-przestrzenne, funkcje słuchowo-językowe, orientację w przestrzeni, sprawność motoryki małej, sprawność motoryki dużej, rozwój umiejętności samoobsługowych, zdolność do kontroli emocji, rozwój społeczny, rozwój poznawczy.
Skala Dojrzałości Społecznej:
Narzędzie pozwalające na psychometryczną ocenę zachowań adaptacyjnych niezbędnych do niezależnego funkcjonowania. Umożliwia ocenę funkcjonowania w sferach:
– motorycznej (motoryka duża, motoryka mała)
– poznawczej (rozwój mowy, rozumienie mowy, sfera pojęciowa)
– emocjonalno-społecznej (relacje społeczne, samoregulacja i samosterowanie, czas wolny)
– aktywności (jedzenie, ubieranie się, toaleta, higiena, życie codzienne i samodzielność, zdrowie i odpowiedzialność, pieniądze, szkoła i praca)
Test zalecany jest m.in. w procedurach diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.Test pozwala na obliczenie ogólnego ilorazu dojrzałości społecznej oraz wieku funkcjonalnego. Czas badania (wywiad z rodzicem/opiekunem) to około 45 minut.
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych:
Bateria przeznaczona jest przesiewowej diagnozy ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy szkolni. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo – przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym); funkcje słuchowo-językowe (w tym: słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); czytanie i pisanie.
Bateria metod diagnozy dyskalkulii:
Psychometryczna bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów na różnych etapach edukacyjnych.
Inne